Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o wszystkim Strona Główna

Forum o wszystkim Strona Główna » regulamin » 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
2
PostWysłany: Nie 18:32, 01 Sty 2006
lukaszomo
goku ssj4
goku ssj4

 
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


WSTĘP

Forum dyskusyjne www.lukaszomo.fora.pl służy do prowadzenia dyskusji, wymiany własnych poglądów i opinii oraz wzajemnej pomocy w danych działach tematycznych.

Korzystanie z forum www.lukaszomo.fora.pl jest całkowicie bezpłatne.

Jedynym warunkiem uczestniczenia w dyskusjach prowadzonych na forum strony www.lukaszomo.fora.pl jest rejestracja Użytkownika z podaniem nick'a (czyli pseudonimu) i adresu e-mail (istotne jest podanie prawdziwego adresu, na który zaraz po rejestracji wysłany zostanie klucz aktywujący konto).



ZASADY OGÓLNE

- Do oglądania Forum zalecam przeglądarkę Opera ewentualnie Firefox-a.

- Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania!

- Korzystający z forum użytkownicy powinni pamiętać o przestrzeganiu ogólnie przyjętych zasad etycznych!

- Kieruj się zasadą uprzejmości stosując dobre obyczaje. Przez szacunek dla innych, uzyskasz poszanowanie dla siebie. Traktuj innych tak, jakbyś chciał być traktowany przez nich.

- Staraj się pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Porady odnosnie zasad polskiej pisowni oraz sprawdzania błędów znajdziesz na [link widoczny dla zalogowanych]

- Jeżeli zobaczysz błędy już po umieszczeniu wiadomości na Forum, użyj opcji "Zmień" (Edytuj) , żeby je poprawić. Posty zawierające rażące błędy ortograficzne lub napisane całkowicie niezrozumiale mogą być usuwane z Forum przez Moderatorów.

- Większość działów na Forum posiada swój osobny Regulamin, w którym opisane jest jak powinny wyglądać wysyłane w nim wiadomości. Zanim coś napiszesz w poszczególnym dziale musisz zapoznać się z takim Regulaminem.

- Bądź uprzejmy oraz staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, po prostu nie pisz.

- Nie obrażaj w jakikolwiek sposób innych Użytkowników Forum.

- Nie używaj słów ogólnie uważanych za wulgarne oraz obraźliwe w dowolnej pisowni internetowej oraz fonetycznej.

- Nie SPAM-uj, zarówno w postach jak i za pomocą PW

- Trzymaj się tematów w danej kategorii. Posty nie związane z tematem danego działu będą kasowane lub przenoszone.

- Jeśli chcesz przekazać wiadomość konkretnej osobie, użyj opcji PW (Prywatna Wiadomość)

- Reaguj na upomnienia Administratorów oraz Moderatorów, gdyż brak reakcji może skończyć sie BANem.

- Administrator oraz Moderatorzy Forum zastrzegają sobie prawo do edycji oraz kasowania postów, nie spełniających wymagań Regulaminu, bez informowania o tym fakcie autora.

- Zabrania się kasowania wiadomości dopisanej do posta przez Administratora oraz Moderatorów.

- Jeśli masz sprawę odnośnie blokady komentarzy na stronie, nie otwieraj nowego wątku na forum. Użyj PW w celu skontaktowania się z którymś z Moderatorów lub Administratorem.

- Zakaz załatwiania na forum swoich prywatnych spraw (do tego służą np. wiadomości prywatne - PW)

- Nie pisz zbędnych komentarzy. Pisząc takowe, wydłużasz niepotrzebnie czas przebywania na forum innych Użytkowników, często korzystających z modemów. Pmiętaj o trzymaniu się tematu!

- Zakaz podawania w postach adresów email. Można to robić np. poprzez prywatną wiadomością . Jest to ochrona przed robotami spamującymi skrzynki email! To samo tyczy się numerów gg.

- Zakaz podawania hasła do "Działu Specjalnego".

- PLUSA, może przyznać autor danego tematu i jest to wyraz wdzięczności za udzieloną mu pomoc. Z tego powodu zakazuje się proszenia/przypominania/informowania o przyznaniu PLUSa w jakiejkolwiek formie (posty, podpisy itp.).



ZAKŁADANIE NOWYCH TEMATÓW I ODPOWIADANIE NA INNE

Przy zakładaniu tematu musisz pamiętać o:

- Formułuj swoje pytania precyzyjnie, podając niezbędne szczegóły. Pisząc niejasno, marnujesz czas osób, które chcą Ci pomóc, jak i swój również. Jeżeli szukasz rozwiązania jakiegoś problemu, podaj jakie możliwe rozwiązania były już testowane - pomoże to w szybszym znalezieniu właściwego rozwiązania.

- Jak mądrze zadawać pytania, aby jak najszybciej uzyskać odpowiedź? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na [link widoczny dla zalogowanych]

- Nie otwieraj nowych wątków, jeżeli na forum istnieje wątek na podobny temat. Dopisz się do niego. Do tego celu używaj funkcji Szukaj !

- Nie umieszczaj dwóch postów pod rząd. Użyj opcji "Edytuj" i dopisz się do ostatniego posta.

- Nowe wątki zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej - ewentualnie zostanie przeniesiony przez Moderatora.

- Powstrzymywać się przed umieszczaniem podobnych tematów lub postów w kilku miejscach jednocześnie. Takie postępowanie jest postrzegane jako zaśmiecanie Forum. Jeżeli wracasz do jakiegoś zagadnienia, dopisz się w swoim poprzednim topiku, w którym była o tym mowa, zamiast zakładać nowy.

- Nie pisz WIELKIMI, grubymi, pochylonymi, oraz kolorowymi literami tematów oraz całych postów. Używaj tego tylko jeśli jest to niezbędne.

- Nie przesadzaj z ilością tzw. "uśmieszków" w postach.

- Wątki tytułować konkretnie, w sposób mówiący w skrócie o tym, czego dotyczą - czyli nie: "Pomocy!!!", "Problem", "Help!", "Pilne!!!" etc. Pamiętaj, że nadając tematowi konkretny tytuł, ułatwiasz innym korzystanie z Forum i jednocześnie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Nadawanie tytułów topikom jest wyjaśnione w odrębnych Regulaminach danej kategorii.

- Powstrzymywać się od nadmiernego wyrażania dezaprobaty z powodu tematu wątku, poziomu czyjejś wypowiedzi etc. Jeżeli uważasz, że któryś post narusza Regulamin lub prowokuje do tego innych, proponujemy zgłosić go Administratorowi lub Moderatorowi.

- Powstrzymywać się od zamieszczania postów, które nic nie wnoszą do dyskusji, np. o treści "lol", "też miałem taki problem", "zgadzam się z przedmówcą", "nie wiem jak Ci pomóc", etc oraz postów będących wyłącznie powtórzeniem informacji podanych już w wątku przez innego użytkownika Forum.



NICKI (ksywki, pseudonim)

- Nie używaj w nickach słów wulgarnych oraz powszechnie uznawanych za obraźliwe.

- Nie używaj w nickach adresów stron internetowych oraz adresów e-mail.

- Nie używaj w nickach znaków specjalnych typu: . : #$ @ ! ? , ( ) itp.

- Użytkownicy z niepoprawnymi nickami mogą zostać wykasowani!



LINKI (adresy stron internetowych)

- Nie reklamuj stron internetowych w postach na Forum (z wyjątkiem sytuacji, gdy ktoś aktywnie poszukuje informacji na dany temat wtedy w odpowiedzi można zareklamować produkt, firmę, aukcję etc.)

- Nie umieszczaj linków do stron o treściach pornograficznych i nawiązujących do przemocy.

- Pamiętaj, że jest to Forum serwisu [link widoczny dla zalogowanych] a nie innych, więc nie zadawaj pytań odnośnie innych stron o podobnej tematyce. Posty takie będą usuwane/edytowane



AWATARY (czyli obrazki pod nickami - tzw. emblematy)

- Maksymalna wielkość avatara to 100x100 pikseli, max 10KB (dla awatarów z innego serwera)

- Avatary o "dużej" objętości są niedopuszczalne (ocenia Admin).

- Avatar nie może zawierać adresów jakichkolwiek stron internetowych.

- Zawartość obrazka nie może być sprzeczna z zasadami moralnymi (np. pornografia)

- Avatar nie może zawierać napisów z nazwami rang specjalnych forum, np: Administrator, Moderator, Assistant, Ostrzeżenie, Zbanowany, itd.

- Avatary nie spełniające powyższych wymogów mogą być usuwane, a możliwość ich ponownego wstawienia blokowana do czasu zwrócenia się do Administratorów z prośbą o przywrócenie tej możliwości.

- Nie wolno korzystać z obrazka zrobionego przez innego użytkownika Forum (chyba że wyrazi on na to zgodę)

- Więcej na temat Awatarów w Słowniczku na dole tej strony.



PODPISY

- Podpis nie może w jakikolwiek sposób obrażać innego Użytkownika Forum.

- Podpis nie może być wyższy niż cztery linie zwykłego tekstu.

- Zakaz stosowania nadmiernie dużej/małej czcionki.

- Więcej na temat Podpisu w Słowniczku na dole tej strony.

- Parametr bbcode YOU w Podpisach mogą stosować tylko Moderatorzy i Admin

Nieprzestrzeganie zasad podpisu grozi wyłączeniem wstawiania go danemu Użytkownikowi



OSTRZEŻENIA

- Użytkownicy nie przestrzegający Regulaminu będą karani poprzez Ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = ban)

- Ostrzeżenie jest przyznawane za złamanie niniejszego Regulaminu Forum.

- Ostrzeżenie jest przyznawane na okres min. 30 dni. Po tym okresie zostaje automatycznie usunięte.

- Nie krytykuj i nie podważaj autorytetu Administora i Moderatorów w kwestiach Regulaminowych. Jest to prosta droga do opuszczenia Forum.

- Pytanie na PW Administratora o to czy ma dane spolszczenie, które nie jest wypisane na stronie=Ostrzeżenie

- Po otrzymaniu 3 Ostrzeżeń zostaje wyłączona Ci możliwość pisania na Forum. Natomiast po 4 Ostrzeżeniach nie masz już prawa wstępu na Forum!



BANICJA

- BAN-y są przyznawane za złamanie niniejszego Regulaminu w sposób rażący (ocena tego faktu należy do Administratora)

- BANa dostaniesz również, jeżeli uzbierają Ci się 4 ostrzeżenia.





Autor zablokowanego topiku ma prawo:

- Poprosić na PW Moderatora o podanie motywów decyzji i ewentualnie - wycofanie jej.

- Dopiero wtedy, w razie różnicy zdań, Użytkownik ma prawo do interwencji u Administratora



Usuwanie użytkowników:

- Użytkownik, który nie aktywuje swojego konta przez okres 2 miesięcy zostanie usunięty.

- Użytkownik, który nie zaloguje się na Forum w przeciągu 3 miesięcy zostanie usunięty.



- Użytkownik, który nie napisze żadnego postu w przeciągu pół roku zostanie usunięty.



ODPOWIEDZIALNOŚĆ


- Administracja Forum nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na Forum przez Użytkowników. Użytkownik ma prawo do modyfikowania treści swoich postów, nie ma jednak prawa żądać od Administracji usunięcia swoich postów, bowiem decyzja o umieszczeniu ich na Forum jest traktowana jako równoznaczna z decyzją przeznaczenia ich do użytku publicznego.

- Administrator i Moderatorzy mają prawo do skasowania, przeniesienia, edycji tematu lub postu, który narusza Regulamin i nie muszą tłumaczyć się Użytkownikom Forum ze swoich poczynań.

- Każdy Użytkownik, który zauważy że dany post innego Użytkownika Forum narusza Regulamin może go zgłosić Moderatorom klikając na ikonkę

Wszelkie skargi na Moderatorów należy zgłaszać do Administratora, ponieważ Moderatorzy odpowiadają tylko przed nim!



POSTAWIENIA KOŃCOWE

- Kwestie nieuregulowane niniejszym Regulaminem nie podlegają dowolnej interpretacji i będą rozpatrywane indywidualnie przez Administrację Forum.



Nieprzestrzeganie Regulaminu obowiązującego na Forum prowadzi do edycji/usunięcia/zamknięcia danego postu/tematu bądź czasowego lub stałego uniemożliwienia dostępu do Forum Użytkownikowi oraz do strony [link widoczny dla zalogowanych] (w wyjątkowych sytuacjach).



Treść Regulaminu może ulec zmianie w każdej chwili bez powiadamiania o tymUżytkowników. Użytkownicy są zobowiązani do znajomości aktualnej wersji Regulaminu.







--------------------------------------------------------------------------------






SŁOWNIK TERMINÓW



GOŚĆ - osoba niezarejestrowana na Forum. Może czytać tematy i korzystać z wyszukiwarki Forum, natomiast nie może nic pisać.



UŻYTKOWNIK (uczestnik) - osoba zarejestrowana na Forum. Może zakładać nowe topiki, odpowiadać w istniejących, edytować, poprzez opcję swoje posty. Rejestracja jest bezpłatna.



MODERATOR - osoba odpowiadająca za utrzymanie porządku na Forum. Oprócz posiadania uprawnień uczestnika Forum może zamykać (blokować) tematy, przenosić je do innych działów, dzielić wątki wielotematyczne, usuwać z Forum wątki i wybrane posty, usuwać z postów użytkowników treści niezgodne z Regulaminem, zwracać uwagę użytkownikom nieprzestrzegającym zasad obowiązujących na Forum, a w sytuacji braku poprawy - zgłosić Administratorom, by zablokować konkretnym użytkownikom dostęp do Forum. Administracja Forum nie przyjmuje zgłoszeń osób chętnych do zostania Moderatorami. Powoływanie, w razie potrzeby nowych Moderatorów, odbywa się wyłącznie przez Administrację Forum.



ADMINISTRATOR (ADMIN) - osoba zarządzająca Forum. Ma nieograniczone uprawnienia i możliwości. Odpowiada za działanie całego Forum i strony [link widoczny dla zalogowanych] Nie można go nie lubić, bo nie można go zmienić



NICK - pseudonim Użytkownika, który sam sobie wybiera podczas rejestracji.



AWATAR (emblemat) - obrazek wyświetlany pod nickiem Użytkownika. Wstawia się go w profilu, wybierając z galerii lub wykorzystując obrazek na własnym serwerze, zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi w Regulaminie (wielkość 100x100px, max 10 KB). Emblemat jest jednym z elementów ułatwiających identyfikację użytkownika Forum, dlatego warto wybrać taki, który nie będzie mylił się z innymi awatarami. Nie wolno kopiować awatarów użytkowników Forum (nie dotyczy to awatarów dostępnych w galerii) - chyba że posiadacz danego awatara wyrazi na to zgodę. Ze względu na ograniczenia reklamowe w awatarach nie wolno umieszczać żadnych adresów internetowych. Niedozwolone są napisy imitujące rangi Forumowe.



PODPIS (sygnatura) - tekst wyświetlany pod każdą wiadomością Użytkownika, definiowany w profilu. Dopuszcza się krótki opis posiadanego komputera lub sentencji, jednak w rozsądnej długości i wielkości, tak by nie odciągało to uwagi od treści postów. Linki, do topików na Forum.

W podpisie można umieścić swoje dane kontaktowe do komunikatorów. Podpis nie powinien być wizualnie męczący dla innych użytkowników Forum: maksymalna wielkość czcionki to czcionka domyślna, należy unikać stosowania rażących kolorów, a przy długich (np. kilkulinijkowych max. 4) podpisach zdecydować się na zmniejszenie czcionki. W podpisie nie należy stosować znaczników [quote] i [code] oraz YOU.



PROFIL - zbiór informacji o danym Użytkowniku Forum.



TOPIK [ ang. Topic ] (wątek, temat) - oddzielna rozmowa w danym dziale, której tytuł jest wyświetlany na liście.



POST - pojedyncza wypowiedź uczestnika w danym topiku.



PW (prywatna wiadomość) - wewnętrzna korespondencja Forum. Korzystając z ikony umieszczonej w każdym poście dowolnego użytkownika Forum, można wysłać do niego prywatną wiadomość, niepublikowaną na Forum.



BAN - zablokowanie danemu użytkownikowi dostępu do Forum. Banowani są uczestnicy, którzy nie przestrzegają zasad Forum i nie reagują na upomnienia Administratora i Moderatorów.





--------------------------------------------------------------------------------




KONSTYTUCJA RP z 4 Kwietnia 1997 Art. 54, punkt 1:

"Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"



10 przykazań o Moderatorze:

01. Moderator nie nabija postów - moderator ma wiele do przekazania

02. Moderator nie myli się - moderator ma inne zdanie

03. Moderator nie obija się - moderator czuwa

04. Moderator nie rozmywa tematu - moderator przypomina o innych ważnych sprawach

05. Moderator nie obraża innych - moderator dobitnie zwraca uwagę

06. Moderator nie flooduje - moderator ekspresywnie wyraża swoje myśli

07. Moderator nie wykłóca się - moderator szkoli forumowiczów

08. Moderator nie zakłada głupich tematów - moderator sprawdza czujność forumowiczów

09. Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami - wychodzi z przekonaniami moderatora.

10. Szanuj moda swego - możesz mieć gorszego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
2
  Forum o wszystkim Strona Główna » regulamin
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin